FHNW Fachhochschule Nordwestschweiz
  • Startseite
  • Publikationen
  • Projekte
  • Studentische Arbeiten
  • de
  •  Login
Eintraganzeige 
  •   IRF Home
  • Pädagogische Hochschule
  • Institut Sekundarstufe I und II
  • Eintraganzeige
  • Pädagogische Hochschule
  • Institut Sekundarstufe I und II
  • Eintraganzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pop Songs as Learning Objects

Datum
24.04.2014
Autorin/Autor
Imthurn, Gabriel
Metadata
Zur Langanzeige
Type
06 - Präsentation
Primary target group
Studierende/ Didaktik
Created while belonging to FHNW?
ja
Zusammenfassung
Many pupils dont like to sing in schools, partly because of lack of self-confidence. However, most young people listen to pop music and would love to sing this music in school as well. Additionally, individualization is a keyword in modern schools and pupils like to have choices. Together with the fact that I personally like to listen and play pop music, I regularly use pop songs as learning objects in the classroom in order not only to improve the singing skills of my pupils but also to increase the self-confidence and well-being of pupils and address the heterogeneity in classrooms. Here, I present my experience of 20 years of personal work with sixth to ninth grade pupils in Switzerland.
URI
http://hdl.handle.net/11654/13474

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemenDiese SammlungErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemen

Mein Benutzerkonto

EinloggenRegistrieren

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors

Kontakt

Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW
Vizepräsidium Hochschulentwicklung
Bahnhofstrasse 6
5210 Windisch

E-Mail: irf@fhnw.ch

Über das IRF

Das IRF ist das digitale Repositorium der Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW. Es enthält Publikationen, studentische Arbeiten und Projekte.

Links

Liste der IRF Power User
Feedbackformular

www.fhnw.ch | Impressum | Datenschutz | Urheberrecht