Differences and Commonalities – A comparative report of video styles and course descriptions on edX, Coursera, Futurelearn and Iversity

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2016
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
European Stakeholders Summit on experiences and best practices in and around MOOCs
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
383-392
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This paper reports a comparative overview of MOOC courses from edX, Coursera, Futurelearn and Iversity. The sample covers courses published between Septem- ber 2014 and January 2015 and the comparison focuses on different video styles as well as course descriptions on the platforms. Based upon this data set of MOOCs (N=448) this study shows noteworthy facts about the state of MOOC production. Talking Head is the most common video style overall on all four MOOC platforms (87%), followed by or in combination with presentation slides (38%). The courses on the European platforms Futurelearn and Iversity show a highly significant difference in the amount of work effort per week description compare to the US platforms edX and Coursera. In addition, Futurelearn has the shortest course week duration compare to the other platforms. A number of further points are reported below.
Schlagwörter
video, MOOCs, digital education, bildungsvideo, e-learning, wissensvermittlung, lernen, lehren, platform
Fachgebiet (DDC)
300 - Sozialwissenschaften
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
REUTEMANN, Jeanine, 2016. Differences and Commonalities – A comparative report of video styles and course descriptions on edX, Coursera, Futurelearn and Iversity. In: European Stakeholders Summit on experiences and best practices in and around MOOCs. 2016. S. 383–392. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-874