Tearchers’ Curricular Beliefs on Teaching Analytic Geometry and Linear Algebra on Higher Secondary Schools Level: A Qualitative Interview Study on Individual Curricula

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2015
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Sumpter, Lovisa
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Current State of Research on Mathematical Beliefs XX: Proceedings of the MAVI-20 Conference
Themenheft
DOI
Link
Reihe / Serie
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
103-114
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Umeå Print och Media
Verlagsort / Veranstaltungsort
Umeå
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This article presents a qualitative study on individual curricula on teaching analytic geometry and linear algebra in higher secondary schools and is focused on content and goals of education. The individual curricula of nine teachers are analysed, compared, and classified into two types. The results are linked to didactical proposals, leading to the observation that the didactic community underestimates the potential of a traditional curriculum and that only one of the two types fulfils some didactic core proposals, like a focus on applications, a process-oriented view on mathematics, and an emphasis on “more general” goals of education, and not on specialised mathematical skills.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
510 - Mathematik
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1403-6878
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
GIRNAT, Boris, 2015. Tearchers’ Curricular Beliefs on Teaching Analytic Geometry and Linear Algebra on Higher Secondary Schools Level: A Qualitative Interview Study on Individual Curricula. In: Lovisa SUMPTER (Hrsg.), Current State of Research on Mathematical Beliefs XX: Proceedings of the MAVI-20 Conference. Umeå: Umeå Print och Media. 2015. S. 103–114. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/23795