FHNW Fachhochschule Nordwestschweiz
  • Startseite
  • Publikationen
  • Projekte
  • Studentische Arbeiten
  • de
  •  Login
Eintraganzeige 
  •   IRF Home
  • Hochschule für Wirtschaft
  • Bachelor of Science
  • Eintraganzeige
  • Hochschule für Wirtschaft
  • Bachelor of Science
  • Eintraganzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Computational thinking and programming - does it make sense in an undergraduate business curriculum

Autor/Autorin
Pülz, Michael
Datum
18.05.2017
Metadata
Zur Langanzeige
Type
06 - Präsentation
Zusammenfassung
This paper is about teaching programming to business students on an undergraduate level. Information technology and information systems are considered to be rather abstract and difficult subjects. Despite having quite a grasp on the usage of modern information technology, the interest in how technology actually works seems to be quite limited among young business undergraduates.
Link
http://www.uofriverside.com/conferences/education-conferences/global-education-conference/2017-spring-global-conference-on-education/
URI
http://hdl.handle.net/11654/25072
Verlagsort / Veranstaltungsort
Riverside
Veranstaltung
Global Education Conference, University of Riverside
Zitation

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemenDiese SammlungErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemen

Mein Benutzerkonto

EinloggenRegistrieren
Erweiterter Export: CSVErweiterter Export: RISErweiterter Export: BibTeX

Kontakt

Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW
Vizepräsidium Hochschulentwicklung
Bahnhofstrasse 6
5210 Windisch

E-Mail: irf@fhnw.ch

Über das IRF

Das IRF ist das digitale Repositorium der Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW. Es enthält Publikationen, studentische Arbeiten und Projekte.

Links

IRF Handbuch
Liste der IRF Power User
Feedbackformular

www.fhnw.ch | Impressum | Datenschutz | Urheberrecht | IRF-Reglement