Two Cognitive Diagnosis Models to Classifiy Pupils’ Algebraic Skills in Lower Secondary Schools

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2017
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Kaur, Berinderjeet
Ho, Weng Kin
Toh, Tin Lam
Choy, Ban Heng
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the 41st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
2
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
345-352
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
PME
Verlagsort / Veranstaltungsort
Singapur
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Cognitive diagnosis models (CDMs) are a relatively new technique to analyse pupils’ competencies. Two CDMs are presented to describe pupils’ algebraic skills: a stage model to locate a pupil’s skill profile on the steps from proto-algebraic thinking to formal algebra and a model to distinguish the use of different aspects of variables. The results are from a representative study with 636 participants in grade 8 and 9, indicating that both CDMs are empirically applicable and leading to some substantial results: Practically no gender differences are detectible; only 63.7% of the pupils reach the formal level of algebra; the learning effects are mainly located in syntactical skills; learning effects related to other aspects of variables (like inserting values or references to objects and real-world situations) remain in the background.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
510 - Mathematik
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-981-11-3742-6
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
GIRNAT, Boris, 2017. Two Cognitive Diagnosis Models to Classifiy Pupils’ Algebraic Skills in Lower Secondary Schools. In: Berinderjeet KAUR, Weng Kin HO, Tin Lam TOH und Ban Heng CHOY (Hrsg.), Proceedings of the 41st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Singapur: PME. 2017. S. 345–352. ISBN 978-981-11-3742-6. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/25408