living-room1
Lade...
DOI der Originalpublikation
Projekttyp
angewandte Forschung
Projektbeginn
01.02.2003
Projektende
31.10.2003
Projektstatus
abgeschlossen
Projektkontakt
Projektmanager:in
Galantay, Roderick
Beteiligte
Beschreibung
Zusammenfassung
In augmented reality, a computer-based world is overlaid upon a physically perceptible environment. Thanks to a head-mounted display, the viewer is plunged into a hybrid room where direct sensory perception is being expanded. A tracking device picks up the perception systems co-ordinates so as to perform congruent superimposition of 3D space upon real space. living room will turn this technology to practical use, for the benefit of design and architecture related applications. Atmosphere-evoking scenarios such as audio-visual sequences or narration-driven interactive interventions conjure up certain moods, anticipate what might be new ways of interior design, and dissolve the physically perceptible borderlines of space. The first stage of the project has produced a studio prototype.
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Zukunftsfelder FHNW
Hochschule
Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW
Institut
Institut Experimentelle Design- und Medienkulturen
Finanziert durch
Projektpartner
iart interactive AG
Museum für Kommunikation, Bern
Forschungsgruppe Burkhart, Departement Informatik, Universität Basel
plug-in, Basel
Institut für Neuroinformatik - Universität und ETH Zürich
Swiss Design Network
Ryser, Thomas
Universitätsklinik für wiederherstellende Chirurgie, Basel
GVU Center, Georgia Institute of Technology, Atlanta USA
Physikalisches Institut der Universität Bonn
EyeTap Personal Imagine (ePI) Lab, University of Toronto
Museum für Kommunikation, Bern
Forschungsgruppe Burkhart, Departement Informatik, Universität Basel
plug-in, Basel
Institut für Neuroinformatik - Universität und ETH Zürich
Swiss Design Network
Ryser, Thomas
Universitätsklinik für wiederherstellende Chirurgie, Basel
GVU Center, Georgia Institute of Technology, Atlanta USA
Physikalisches Institut der Universität Bonn
EyeTap Personal Imagine (ePI) Lab, University of Toronto
Auftraggeberschaft
SAP Referenz
T999-0303
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
700 - Künste und Unterhaltung