School leader recruitment, retention and motivation in Europe

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Roller, Marvin
Hinzen, Imke
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
15.08.2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
European Education Policy Network on Teachers and School Leaders
Verlagsort / Veranstaltungsort
Utrecht
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This review briefly considers recent research on the recruitment, retention, motivation and impact of school leaders. These areas are intertwined in various ways, with motivation influencing retention for example. Therefore, rather than attempting to focus on individual aspects and artificially separate various domains, the individual and the environment in which school leaders work are taken as being largely inseparable. As a result, rather than treating school leadership as separated from the context in which it takes place, this paper takes these to be interlinked, with context central in shaping the working lives of school leaders.
Schlagwörter
Schulleitung, Europa, internationaler Überblick
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
'http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/'
Zitation
TULOWITZKI, Pierre, Marvin ROLLER, Jennifer HAIGES und Imke HINZEN, 2019. School leader recruitment, retention and motivation in Europe. Utrecht: European Education Policy Network on Teachers and School Leaders. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-2034