Using Insights from Video Games to Support Formal Education – A Conceptual Exploration

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Autor:innen
Bremm, Nina
Brown, Chris
Krammer, Georg
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
17.12.2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Die Deutsche Schule
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
111
Ausgabe / Nummer
4
Seiten / Dauer
405-421
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Waxmann
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Th is article draws upon fi ndings from research on the eff ects of gaming, educational psychology, teacher professionalism as well as school improvement, to develop a framework for linking video game activities to formal education. Th is framework uses video game achievements – virtual trophies received for completing tasks or mastering challenges – as a proxy indicator for the development of competencies relevant to formal education. We suggest that this knowledge can be harnessed to improve teaching and learning, in particular teacher perceptions, teaching skills, and, ultimately, measurable changes in students’ learning. Showing teachers what students can actually do and are already doing (in video games) could help them better understand areas of strength and interest of their students.
Schlagwörter
Videospiel, Bildung, Schule, Weiterbildung, Achievements, Schulen in herausfordernder Lage
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2699-5379
0012-0731
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
'http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/us/'
Zitation
BREMM, Nina, Chris BROWN, Georg KRAMMER und Pierre TULOWITZKI, 2019. Using Insights from Video Games to Support Formal Education – A Conceptual Exploration. Die Deutsche Schule. 17 Dezember 2019. Bd. 111, Nr. 4, S. 405–421. DOI 10.31244/dds.2019.04.04. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-2037