Intentionality in blended learning design: Applying the principles of meaningful learning, u-Learning, UDL, and CRT
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Oh, Kevin
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
07/2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Inoue-Smith, Yukiko
McVey, Troy
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Optimizing Higher Education Learning Through Activities and Assessments
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
204-231
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IGI Global
Verlagsort / Veranstaltungsort
Hershey
Auflage
1
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The purpose of this theoretical chapter is to develop a tool that helps educators develop digitally mediated learning (DML) episodes by systematically applying the principles of four paradigms, namely meaningful learning, ubiquitous learning (u-learning), universal design for learning (UDL), and culturally responsive teaching (CRT). The goal is to harness the affordances of each paradigm and combine them into an approach that systematically enhances and enriches DML. This chapter will be relevant for teachers in higher education wishing to complement their face-to-face teaching with carefully designed digitally mediated content capitalizing collaboration, interaction, personal relevance, and projects that can provide creativity-enhancing learning.
Schlagwörter
instructional design, digitally mediated learning, distance learning, remote learning, e-learning, virtual learning environment, online communication, online interaction, online collaboration, online assessment
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
004 - Computer Wissenschaften, Internet
004 - Computer Wissenschaften, Internet
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
NUSSLI, Natalie und Kevin OH, 2020. Intentionality in blended learning design: Applying the principles of meaningful learning, u-Learning, UDL, and CRT. In: Yukiko INOUE-SMITH und Troy MCVEY (Hrsg.), Optimizing Higher Education Learning Through Activities and Assessments. 1. Hershey: IGI Global. S. 204–231. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/31565