FHNW Fachhochschule Nordwestschweiz
  • Startseite
  • Publikationen
  • Projekte
  • Studentische Arbeiten
  • de
  •  Login
Eintraganzeige 
  •   IRF Home
  • Hochschule für Angewandte Psychologie
  • Institut Mensch in komplexen Systemen
  • Eintraganzeige
  • Hochschule für Angewandte Psychologie
  • Institut Mensch in komplexen Systemen
  • Eintraganzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Technology acceptance of four digital learning technologies (classroom response system, classroom chat, e‑lectures, and mobile virtual reality) after three months’ usage

Autor/Autorin
Sprenger, David
Schwaninger, Adrian
Datum
2021
Metadata
Zur Langanzeige
Type
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Zusammenfassung
Digital technologies have gained much popularity in education thanks to the cost efficiency they gain through scalability. While the acceptance of some of these new digital technologies has been investigated, there are few direct comparisons. The most established model for measuring acceptance is the technology acceptance model, which can predict the behavioral intention to use the technology. We compared four digital learning technologies (e-lectures, classroom response system, classroom chat, and mobile virtual reality) in terms of their technology acceptance. The classroom response system had the highest level of acceptance. It was closely followed by e-lectures, then the classroom chat and then mobile virtual reality. The students evaluated all tools favorably before and after usage, except for mobile virtual reality, which saw a substantial drop in perceived usefulness and behavioral intention after 3 months’ usage.
URI
https://irf.fhnw.ch/handle/11654/32715
DOI der Originalausgabe
https://doi.org/10.1186/s41239-021-00243-4
Übergeordnetes Werk
International Journal of Educational Technology in Higher Education
Seiten
1-17
Zitation

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemenDiese SammlungErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemen

Mein Benutzerkonto

EinloggenRegistrieren
Erweiterter Export: CSVErweiterter Export: RISErweiterter Export: BibTeX

Kontakt

Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW
Vizepräsidium Hochschulentwicklung
Bahnhofstrasse 6
5210 Windisch

E-Mail: irf@fhnw.ch

Über das IRF

Das IRF ist das digitale Repositorium der Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW. Es enthält Publikationen, studentische Arbeiten und Projekte.

Links

IRF Handbuch
Liste der IRF Power User
Feedbackformular

www.fhnw.ch | Impressum | Datenschutz | Urheberrecht | IRF-Reglement