Does coaching, mentoring, and supervision matter for pre-service teachers’ planning skills and clarity of instruction? A meta-analysis of (quasi-) experimental studies

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Staub, Fritz
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Teaching and Teacher Education
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
107
Ausgabe / Nummer
103484
Seiten / Dauer
0-14
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Elsevier
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
During the practicum, pre-service teachers (PSTs) practice instructional skills such as lesson planning and clarity of instruction. Different approaches to assisting PSTs with coaching, mentoring, or supervision have been developed to improve PSTs' instructional skills. We conducted a meta-analysis based on quasi-experimental and experimental studies. The results showed a small and significant overall effect of coaching, mentoring, or supervision on instructional skills (d = 0.41). Cooperating teachers' or supervisors' cognitive modeling (i.e., making cognitive processes explicit and demonstrating teaching-related practices) of lesson planning and teaching practices was a significant moderator (d = 0.90). Implications for initial teacher education are discussed.
Schlagwörter
coaching, mentoring, pre-service teachers, lesson planning, instruction, meta-analysis
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1879-2480
0742-051X
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Hybrid
Lizenz
'http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/'
Zitation
MOK, Sog Yee und Fritz STAUB, 2021. Does coaching, mentoring, and supervision matter for pre-service teachers’ planning skills and clarity of instruction? A meta-analysis of (quasi-) experimental studies. Teaching and Teacher Education. 2021. Bd. 107, Nr. 103484, S. 0–14. DOI 10.1016/j.tate.2021.103484. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4006