FHNW Fachhochschule Nordwestschweiz
  • Startseite
  • Publikationen
  • Projekte
  • Studentische Arbeiten
  • de
  •  Login
Eintraganzeige 
  •   IRF Home
  • Pädagogische Hochschule
  • Institut Primarstufe
  • Eintraganzeige
  • Pädagogische Hochschule
  • Institut Primarstufe
  • Eintraganzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Figural goodness, stimulus heterogeneity, similarity and object segregation in infancy

Autor/Autorin
Bertin, Evelyn
Bhatt, Ramesh S.
Datum
21.12.2001
Metadata
Zur Langanzeige
Type
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Zusammenfassung
The segregation of objects from other objects in visual arrays is a fundamental function of our visual system. Research suggests that adults’ detection of a target among nontargets is affected by the heterogeneity of array elements and the resulting changes in target–nontarget and nontarget–nontarget similarities. We examined the effects of heterogeneity and similarity on object segregation in infancy. In Experiment 1, 5.5-month-olds detected a misoriented element in an array when the array elements were spatially arranged in a ‘good’ configuration but not when they were arranged in a ‘poor’ configuration. In Experiment 2, infants detected a vertical line in a homogeneous array of 55° or 125° lines, but failed to do so in a heterogeneous array of 55° and 125° lines. Thus, heterogeneity in both the arrangement and identity of array elements affected infants’ discrepancy detection. Because the average target–nontarget similarity was the same in the two conditions of Experiment 2, the results also indicated that nontarget–nontarget similarity independently affects discrepancy detection in infancy. These results are consistent with models of object segregation by adults, and suggest that stimulus heterogeneity and similarity have analogous effects on object segregation at 5.5 months of age and in adulthood.
URI
https://irf.fhnw.ch/handle/11654/33679
DOI der Originalausgabe
https://doi.org/10.1111/1467-7687.00184
Übergeordnetes Werk
Developmental Science
Jahrgang
4
Ausgabe
4
Seiten
423-432
Zitation

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemenDiese SammlungErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemen

Mein Benutzerkonto

EinloggenRegistrieren
Erweiterter Export: CSVErweiterter Export: RISErweiterter Export: BibTeX

Kontakt

Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW
Vizepräsidium Hochschulentwicklung
Bahnhofstrasse 6
5210 Windisch

E-Mail: irf@fhnw.ch

Über das IRF

Das IRF ist das digitale Repositorium der Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW. Es enthält Publikationen, studentische Arbeiten und Projekte.

Links

IRF Handbuch
Liste der IRF Power User
Feedbackformular

www.fhnw.ch | Impressum | Datenschutz | Urheberrecht | IRF-Reglement