FHNW Fachhochschule Nordwestschweiz
  • Startseite
  • Publikationen
  • Projekte
  • Studentische Arbeiten
  • de
  •  Login
Eintraganzeige 
  •   IRF Home
  • Hochschule für Wirtschaft
  • Bachelor of Science
  • Eintraganzeige
  • Hochschule für Wirtschaft
  • Bachelor of Science
  • Eintraganzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fake News Resilience through Online Games? Tentative Findings from a Randomized Controlled Trial in Higher Education

Autor/Autorin
Eisemann, Christoph
Pimmer, Christoph
Mateescu, Magdalena
Datum
2021
Metadata
Zur Langanzeige
Type
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber/Herausgeberin
Demetrios, G. Sampson
Ifenthaler, Dirk
Isaías, Pedro
Zusammenfassung
Learners’ cognitive abilities to assess the credibility of information in digital spaces are a relevant part of 21st century skills. Emerging evidence suggests that gamification could be a suitable approach for learners to develop these skills independently of their educational level. This study examined two popular online fake news games in a higher education setting using a randomized controlled trial. 72 students were randomly assigned to one of two games. Their ability to classify news, i.e. to distinguish fake news from correct news, was tested before and after playing the game. The results from multiple regression analysis suggest that there was only a very modest increase in participants’ news classification abilities in one game and no improvement in the other game. Contrary to some prior literature, these preliminary findings provide no evidence for the use of gamification in developing students’ fake news resilience in higher education contexts and they call for more nuanced education and gamification approaches.
Link
http://www.iadisportal.org/celda-2020-proceedings
URI
https://irf.fhnw.ch/handle/11654/34005
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the IADIS International Conference Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age 2020
Verlag / Hrsg. Institution
IADIS Press
Verlagsort / Veranstaltungsort
Lisbon
Veranstaltung
International Conference Cognition and Exploratory Learning in the Digital Age;
2020-11-18;
2020-11-20
Herausgeber/Herausgeberin Körperschaft
International Association for Development of the Information Society
Zitation

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemenDiese SammlungErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemen

Mein Benutzerkonto

EinloggenRegistrieren
Erweiterter Export: CSVErweiterter Export: RISErweiterter Export: BibTeX

Kontakt

Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW
Vizepräsidium Hochschulentwicklung
Bahnhofstrasse 6
5210 Windisch

E-Mail: irf@fhnw.ch

Über das IRF

Das IRF ist das digitale Repositorium der Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW. Es enthält Publikationen, studentische Arbeiten und Projekte.

Links

IRF Handbuch
Liste der IRF Power User
Feedbackformular

www.fhnw.ch | Impressum | Datenschutz | Urheberrecht | IRF-Reglement