Social media use and well-being among older adults
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2022
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Current Opinion in Psychology
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
45
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Elsevier
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
While older adults (aged 65 years and older) are increasingly using social media, their usage rates still lag those of younger age groups. Social media use has been observed to have some positive effects on older adults’ well-being; however, divergent findings exist depending upon the sample, measures, and methodological approach. This review highlights what is currently known about social media use and well-being among older adults, identifies strengths and weaknesses of current research on this topic, and argues that methodological and content-related research gaps must be closed before researchers can confirm a positive overall effect of social media use in everyday situations for older adults.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
003 - Systeme
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2352-250X
2352-2518
2352-2518
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Zitation
COTTEN, Shelia, Amy M. SCHUSTER und Alexander SEIFERT, 2022. Social media use and well-being among older adults. Current Opinion in Psychology. 2022. Bd. 45. DOI 10.1016/j.copsyc.2021.12.005. Verfügbar unter: https://doi.org/10.1016/j.copsyc.2021.12.005