Menschenrechte als Gegenstand Politischer Bildung im Geschichtsunterricht. Zur Realisierung von politischen und historischen Perspektiven in Einstiegssequenzen
Loading...
Author (Corporation)
Publication date
2019
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
10
Issue / Number
1
Pages / Duration
93-112
Patent number
Publisher / Publishing institution
Wochenschau Verlag
Place of publication / Event location
Frankfurt am Main
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
2191-0766
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Closed
License
Citation
Thyroff, J., Hedinger, F., & Waldis Weber, M. (2019). Menschenrechte als Gegenstand Politischer Bildung im Geschichtsunterricht. Zur Realisierung von politischen und historischen Perspektiven in Einstiegssequenzen. Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften, 10(1), 93–112. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/37721