Alignment of Business and IT as a Knowledge Management Problem

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2016
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Present day organisations are complex entities characterised by diverse business processes and extensive knowledge, both human and organisational. Business processes such as, Enterprise Architecture Management (EAM), aid in the very definition and regulation of an organisation’s structure. Furthermore, they help an organisation to flexibly acclimatise to fluctuating market conditions through the alignment of business and IT. Additionally, knowledge is recognised as a key contributor to an organisation’s competitive advantage and consequently Knowledge Management (KM) is a key requirement in organisations. Knowledge in organisations is typically human- (tacit)or technology-based (explicit) and two KM strategies of personalisation and codification are recognised in this context....
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
PRADEEP, Winston Prakash, 2016. Alignment of Business and IT as a Knowledge Management Problem. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/39914