Analysis of Value Based Management and its Prevalence in the Swiss Market Index Companies on-hand from the 2012 Annual Reports
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2013
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
As global capital markets become more competitive, the importance to align business strategy with the interests of shareholders expands. The past century has not only seen an increase in larger institutional shareholders but also an increase in differing management styles and approaches to create value for a company. In many cases, these approaches have failed when unclear performance targets were set and the underlying goal of value creation was not supported by a VBM approach. It is unclear how prevalent the use of VBM is among the SMI companies and what role this will play in the future.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
TEBOE, Jason, 2013. Analysis of Value Based Management and its Prevalence in the Swiss Market Index Companies on-hand from the 2012 Annual Reports. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40118