Marketing plan for AbiliCor Market segmentation, targeting and positioning for AbiliCor in Swiss consulting

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
As a young small consulting firm, also known as a spin-off from FHNW, AbiliCor has been suffering from a lack of labour, which prevents it from developing a proper marketing plan for the potential customers. In order to avoid the direct competition with big opponents such as Accenture, IBM, PwC,... , it is essential that the company should focus on a certain group of end customers and design the suitable marketing programmes to inspire the needs for digital transformation inside them. Having no clue about which target group it should focus on, the company needs to develop a full strategy for market segmentation, targeting and positioning based on market research. At the same time, AbiliCor also needs to build communication channels for its end users respectively.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
DAO, Anh und Ngan NGUYEN, 2019. Marketing plan for AbiliCor Market segmentation, targeting and positioning for AbiliCor in Swiss consulting. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40637