Customer Insights for a Health Insurance Company
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Brugg-Windisch
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
After re-launching its corporate design and website in the past years, the health insurance company aims to work towards simpler and more convenient online solutions for its clients as well as improving existing services. The Swiss health insurance endeavors to implement new approaches in order to improve customer-oriented design and provide the necessary services to their customers. Along this way, many projects focus on either technical improvement to reach the business goals as well as conceptual projects, where the new customer center is designed in its appearance as well as its functionalities.
Amongst these goals they focus on improvements towards customer centered approaches, meaning that features as well as services shall only be implemented if they provide an advantage for the customer. In order to be able do so, the company seeks to get more information on what customers want and in what areas of processes and services improvements can be made in order to create a positive customer experience.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
RITTER, Michèle, 2019. Customer Insights for a Health Insurance Company. Brugg-Windisch: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40748