Mobile Augmented Reality in Cultural Heritage Learning for the Basler Carnival: A value-sensitive approach for requirement engineering

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Institute for Information Systems, HSW FHNW, Olten
Zusammenfassung
Changes due to the COVID-19 pandemic might be expected for the future execution of the carnival. An educational app in combination with AR could tackle and assist the further need for help in acquiring knowledge and address uncertainties previously provided by active as well as passive participants within the initial research phase. Thereby, technology is indirectly applied as a support for fostering the endurance of the Basler carnival. The AR app must be considered during the year and outside the carnival due to the interviewee’s perception about technologies threatening the carnival.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Largiadèr, D. (2021). Mobile Augmented Reality in Cultural Heritage Learning for the Basler Carnival: A value-sensitive approach for requirement engineering [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/41060