Development of Buyer Personas for a Green Tech Start-Up
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2022
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Brugg-Windisch
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
JackRipe AG, Widen
Zusammenfassung
To create remarkable content that will attract customers, a company needs to know how consumers function: what are their needs, goals, and fears? JackRipe has ideas about what the “typical” customer looks like, but no detailed analyses have taken place. The research questions aim to uncover drivers of customers who buy groceries from local producers on a marketplace like JackRipe, how those drivers differ in distinctive personas and what the most important communication platforms are in context of the company and its services.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Matt, S. (2022). Development of Buyer Personas for a Green Tech Start-Up [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/41729