Leveraging CPE set texts for intercultural learning and critical literacy in business English programmes

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
FH Technikum Wien
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
English for specific purposes: a multidimensional challenge
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
73-79
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Wien
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Many advanced students in business degree programmes seek to gain the CPE qualification, as this certificate provides proof of proficiency in English at C2 level. Preparation for the CPE writing paper provides the opportunity to read and reflect on one or more set texts in order to answer one of the questions in Part 2 of the exam. In the CPE Handbook for teachers, it is explained that “[c]andidates who choose these questions will be expected to have a good knowledge of the text, or the film version, and to be able to deal with the themes and ideas of the chosen text” (Cambridge English Language Assessment, 2016, p. 24). However, “candidates are not expected to demonstrate skill in literary analysis” (Cambridge English Language Assessment, 2016, p. 24).
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
9th Austrian UAS Language Instructors’ Conference
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
25.05.2018
Enddatum der Konferenz
26.05.2018
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
THORROLD, Craig, 2018. Leveraging CPE set texts for intercultural learning and critical literacy in business English programmes. In: FH Technikum Wien (Hrsg.), English for specific purposes: a multidimensional challenge. Wien. 2018. S. 73–79. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42308