Strategies and personal sales in pharmaceutical marketing — an overview
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
The 13th International Days of Statistics and Economics. Conference Proceedings
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
1447–1458
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Prague
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In pharmaceutical marketing, conception of a strategy for a new product market launch is an everyday practice, but one that is crucial for success. The aim of this paper is to provide an overview of the most relevant marketing strategies and personal sales techniques. Over time, numerous successful strategies and measures have been established for strategic and operational management of the pharmaceutical industry. Determination of the most effective mix of strategies and measures, combined with the right timing, is a prerequisite for achieving maximized sales of pharmaceutical products. In addition, a high level of market penetration should be sought at an early stage of a market launch.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
The 13th International Days of Statistics and Economics
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
05.09.2019
Enddatum der Konferenz
07.09.2019
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-80-87990-18-6
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
STROS, Michael, David ŘÍHA, Leng Khim (Lynn) LIM und Elena ŘÍHOVÁ, 2019. Strategies and personal sales in pharmaceutical marketing — an overview. In: Tomáš LÖSTER und Tomáš PAVELKA (Hrsg.), The 13th International Days of Statistics and Economics. Conference Proceedings. Prague. 2019. S. 1447–1458. ISBN 978-80-87990-18-6. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42416