The sustainable marketing canvas: a new decision-making tool
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Marketing Review St. Gallen
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
4
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Institut für Marketing und Customer Insight,Universität St.Gallen
Verlagsort / Veranstaltungsort
St. Gallen
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Marketing has made little impact upon environmental, social and economic sustainability due to a conceptual and level-of-analysis fragmentation. This acts as a barrier for theoretical development and for coherent, sustainable action. Yet, firms and society desperately need answers for which marketing is uniquely poised in offering. Providing order to the complexity is what marketing managers need. One way to do this is to marry notions of marketing sustainability with “normal” marketing in a decision-making tool. A Sustainable Marketing Canvas is introduced where the 7P’s are fused with the Triple Bottom line. VAUDE GmbH & Co, a sustainable outdoor brand in Germany, is the case example. Strategic marketing decisions from CEO Dr. Antje von Dewitz and her management team are structured into the canvas to prove its relevance to practitioners, its simplification of complexity and the inclusion of different levels of analysis
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1865-7516
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
FUDURIC, Nikolina, 2020. The sustainable marketing canvas: a new decision-making tool. Marketing Review St. Gallen. 2020. Nr. 4. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42729