Social robots in organizational contexts: The role of culture and future research needs

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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
New trends in business information systems and technology. Digital innovation and digital business transformation
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Studies in Systems, Decision and Control
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
163-177
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The integration of social robots in organizations is on the rise. In the future, an increase in the application of physically embodied robots who socially interact and collaborate with humans is expected. In this chapter, we outline the organizational contexts in which current research examines social robots and point out cultural challenges regarding their implementation in the workplace. We suggest that the successful integration of social robots in organizations requires a cultural fit between values embedded in social robots and values lived in the organizational context in which the robot is deployed. In addition, we propose an agenda for future research that addresses the associated cultural challenges of introducing social robots into organizational contexts.
Schlagwörter
Embedded values
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-030-48331-9
978-3-030-48334-0
978-3-030-48332-6
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
SCHMIEDEL, Theresa, Janine JÄGER und Jia ZHONG, 2020. Social robots in organizational contexts: The role of culture and future research needs. In: Rolf DORNBERGER (Hrsg.), New trends in business information systems and technology. Digital innovation and digital business transformation. Cham: Springer. S. 163–177. Studies in Systems, Decision and Control. ISBN 978-3-030-48331-9. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42860