Should I stay or should I go? A case of CSR in the Occupied Palestinian Territories

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
McGrath, Jean
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
International Journal of Teaching and Case Studies
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
9
Ausgabe / Nummer
1
Seiten / Dauer
26-32
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Inderscience
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Companies investing in the occupied Palestinian territories are faced with a dilemma. Undoubtedly, the creation of jobs helps to put young Palestinians to work. Experience shows that especially young males are less likely to radicalise and commit crimes when having an occupation. However, negative press coverage due to the disputed status of the territory can force companies to withdraw. CSR activities can help to demonstrate that a company has a genuine interest in its employees and community at large. Our article looks into one particular case of an Israeli company that had to withdraw their operation due to public pressure, mainly Western media. We give recommendations how such failure could have been avoided by using the right kind of CSR activities that address the needs of the Palestinians.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1749-916X
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
MCGRATH, Jean und Clemens BECHTER, 2018. Should I stay or should I go? A case of CSR in the Occupied Palestinian Territories. International Journal of Teaching and Case Studies. 2018. Bd. 9, Nr. 1, S. 26–32. DOI 10.1504/IJTCS.2018.10011117. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42892