Temporary markets: Market devices and processes of valuation at three Basel art fairs

Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Environment and Planning A: Economy and Space
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
55
Ausgabe / Nummer
2
Seiten / Dauer
237-254
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
SAGE
Verlagsort / Veranstaltungsort
London
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
We investigate trade fairs as markets. We combine literature on temporary clusters and that on the geography of markets and describe how the particular knowledge ecologies at trade fairs are enhanced by market devices. Our framework distinguishes the following three kinds of market devices: physical arrangements, judgement devices and prosthetic prices. Using this framework, we compare market constructions before, during and after three fairs for contemporary art in Basel. Our study presents the following findings. Firstly, the limited time and space at trade fairs lead to a proliferation of market devices. Secondly, different equipment with market devices leads to a hierarchy of fairs. Thirdly, trade fairs at the top of this hierarchy generate market devices for other temporary markets and thus contribute to the development of a uniform global market.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1472-3409
0308-518X
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Hybrid
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
HAISCH, Tina und Max-Peter MENZEL, 2022. Temporary markets: Market devices and processes of valuation at three Basel art fairs. Environment and Planning A: Economy and Space. 2022. Bd. 55, Nr. 2, S. 237–254. DOI 10.1177/0308518X221128309. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-7268