Unlocking the power of trust. Enhancing trustworthiness and trust perceptions
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2023
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Helsinki
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The study aims to analyse how trust based on impression formation can be enhanced in business encounters. Building on the model of trust from Doney and Cannon (1997) and Wood et al. (2008), the study demonstrates how a salesperson’s trustworthiness and trust perceptions can be enhanced in a video consultation through their warmth and competence perceptions. The research contributes to the knowledge of impression formation with a focus on warmth and competence perceptions.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
658 - General Management
658 - General Management
Veranstaltung
Trust within and between organizations – FINT. 12th FINT Workshop & Doctoral Colloquium
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
14.06.2023
Enddatum der Konferenz
17.06.2023
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
ROZUMOWSKI, Anna, 2023. Unlocking the power of trust. Enhancing trustworthiness and trust perceptions. Trust within and between organizations – FINT. 12th FINT Workshop & Doctoral Colloquium. Helsinki. 2023. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48260