Playful learning. Korean letters are so much fun

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Bachelor of Arts FHNW in Prozessgestaltung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This thesis is about the importance of playful learning through an experiential approach. The unicity of its alphabet represents the first barrier when learning the Korean language, creating a big accessibility issue. For this reason, I created different hands-on experimental methods to show how people can internalize alphabets easily. With structural cards on Korean consonants, vowels, and their built-up combinations, the study shows how simple and structural design can influence people to help their understanding and its after-application to the language. Based on personal experiences in Korea, France, and Switzerland, it demonstrates how language influences our freedom, identity, and social interactions. Furthermore, it highlights the value of the primal instinct to play as human as animals. primal instinct to play as human as animals. The thesis seeks to ignite people’s curiosity and engagement towards playful autonomy, aiming for immersive language learning.
Schlagwörter
Sprache, Lernen, Spiel, Experiment, Korea
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Seo, J. J. (2024). Playful learning. Korean letters are so much fun [Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/50299