Shadowing school principals - What do we learn (anew)?

Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
04/2024
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Leadership and Policy in Schools
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Taylor & Francis
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Shadowing has been used for decades in educational leadership and management research. Yet, there appears to be little academic discussion of shadowing and its related forms or analyses of the method itself. This contribution attempts to further a reflection on shadowing by providing insights into its use as well as its pitfalls and merits. For this purpose, relevant studies from 2017 until 2023 making use of shadowing were analyzed. The results indicate that although the use of shadowing in educational leadership research has increased, methodological discussion and reflection of the method has been only limited.
Schlagwörter
Shadowing, Leadership, Ethics
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1570-0763
1744-5043
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Hybrid
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
TULOWITZKI, Pierre, Sara KÖFERLI und Ulrike KREIN, 2024. Shadowing school principals - What do we learn (anew)? Leadership and Policy in Schools. April 2024. DOI 10.1080/15700763.2024.2330534. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-11983