Differential effects of home and preschool learning environments on early language development
Lade...
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
09.04.2018
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
British Educational Research Journal
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
44
Ausgabe / Nummer
2
Seiten / Dauer
338-357
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Wiley
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The present study is based on longitudinal data from a German early childhood education and care (ECEC) governmental initiative assessing children’s grammatical and vocabulary development between 2;6 and 4;0 years (N = 1331), quality of the home learning environment and quality of the preschool setting. Results showed that quality of the home learning environment predicted development in grammatical skills, but not in receptive vocabulary at age 4 while effects of preschool process quality showed similar relative impacts on both language outcomes. Further analyses revealed effects of accumulated advantages of preschool quality for children from medium- and high-quality home learning environments in their vocabulary development. The results are compared to previous findings from the German ECEC context and discussed with respect to implications for policy-efforts to improve ECEC quality and ways how both learning environments act together on children’s development.
Schlagwörter
home learning environment, preschool quality, language development
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
0141-1926
1469-3518
1469-3518
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
Schmerse, D., Anders, Y., Flöter, M., Wieduwilt, N., Roßbach, H.-G., & Tietze, W. (2018). Differential effects of home and preschool learning environments on early language development. British Educational Research Journal, 44(2), 338–357. https://doi.org/10.1002/berj.3332