Young children use shared experience to interpret definite reference

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
02.10.2014
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of Child Language
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
42
Ausgabe / Nummer
5
Seiten / Dauer
1146-1157
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Cambridge University Press
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
We investigated whether children at the ages of two and three years understand that a speaker’s use of the definite article specifies a referent that is in common ground between speaker and listener. An experimenter and a child engaged in joint actions in which the experimenter chose one of three similar objects of the same category to perform an action. In subsequent interactions children were asked to get ‘the X’ or ‘a X’. When children were instructed with the definite article they chose the shared object significantly more often than when they were instructed with the indefinite article in which case children’s choice was at chance. The findings show that in their third year children use shared experiences to interpret the speaker’s communicative intention underlying her referential choice. The results are discussed with respect to children’s representation of linguistic categories and the role of joint action for establishing common ground.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
0305-0009
1469-7602
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
Schmerse, D., Lieven, E., & Tomasello, M. (2014). Young children use shared experience to interpret definite reference. Journal of Child Language, 42(5), 1146–1157. https://doi.org/10.1017/s0305000914000555