Persuasive messages from ChatGPT - An analysis of persuasive communication in HRI using ChatGPT as a robotic advisor

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2025
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
University of Applied Sciences and Arts Northwerstern Switzerland, Basel
Zusammenfassung
The emergence of Large Language Models (LLMs) has enhanced Social Robots (SRs), enabling more dynamic human interactions. Despite their growing use in healthcare, education, and customer service, their potential for persuasive communication remains underexplored. This research examines how tailored knowledge prompts shape the persuasive abilities of ChatGPT-powered SRs, focusing on the roles of assertiveness and expressiveness in Human-Robot Interaction (HRI).
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Hosseinzadeh, B., & Berisha, D. (2025). Persuasive messages from ChatGPT - An analysis of persuasive communication in HRI using ChatGPT as a robotic advisor [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/51171