Connectedness with digital technologies as a curricular challenge: Modes of integration between using tools and understanding the essence of technology
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
26.06.2025
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Salzburg University of Applied Sciences
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Digital tools such as commonly used Electronic Client Systems are increasingly being employed in social work. This entanglement of practitioners and digital artefacts, which are inherently social, creates a demand for professionals trained in the usage of these tools. The presentation argues that the training of such usage skills is not the responsibility of the universities. Instead, they are called upon to enable students to analyze and evaluate the knowledge contained in these systems (Weber/Rink 2024) and the problematizations that precede them (Rink/Weber/Seelmeyer 2024). At the intersection of academia and professional practice, it is additionally necessary to establish appropriate formats for the training of the usage competencies.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
European Conference on Social Work Education (ECSWE)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
24.06.2025
Enddatum der Konferenz
26.06.2025
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Weber, J. (2025, June 26). Connectedness with digital technologies as a curricular challenge: Modes of integration between using tools and understanding the essence of technology. European Conference on Social Work Education (ECSWE). https://irf.fhnw.ch/handle/11654/51904