Violin Intonation and Tuning in the 18th Century
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
26.02.2024
Typ der Arbeit
Master
Studiengang
Master of Arts Musikalische Performance Alte Musik
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Musik / Schola Cantorum Basiliensis
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In my Master’s Thesis I’ve looked for the Historical ways to tune the violin, while seeing their connection to possible intonation systems that existed. While we see references to Meantone tuning in the beginning of the Century, they seem to disappear in favor of two options: tuning “according to the Keyboard”, which isn't specific, and mainly Tartini and Galeazzi that have tuned the Violin in pure 5ths. I have taken the same look at the Intonation recorded and taught, and saw that the Basics of Just Intonation where still in practice until the very end of the 18th Century.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Lelior Gal, N. (2024). Violin Intonation and Tuning in the 18th Century [Hochschule für Musik / Schola Cantorum Basiliensis]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/52691