Institut für Personalmanagement und Organisation
Dauerhafte URI für die Sammlunghttps://irf.fhnw.ch/handle/11654/63
Listen
6 Ergebnisse
Ergebnisse nach Hochschule und Institut
Publikation Open Innovation in Geographically bounded Organizational Fields: Recent developments in the pharmaceutical industry(Human Resource Management Academic Research Society, 2013) Minnig, Christoph; Dörhöfer, SteffenMany companies have changed their strategy from closed to open innovation. Empirical investigations of open innovation reveal that an ideal-typical model rarely occurs in reality. The present study identifies various open innovation approaches and analyzes regional open innovation processes to contribute to the development of a theoretically based and empirically grounded analytic concept of the linkage between regional economies and corporate regional open innovation strategies. Therefore, we focus on proximity in the open innovation process, especially the cultural underpinning of interorganizational relationships. Open innovation researchhas often neglected these two aspects. A more network-based perspective on open innovation provides a clearer and more differentiated analytic framework for understanding relationships among economic, political, and scientific actors along the “wholeinnovation chain.” To expand the regional open innovation analytical framework, we investigate open innovation processes in the Basel region life sciences industry, where two large pharmaceutical companies have shaped the region and developed different open innovation strategies.We found that companies use different open innovation strategies related to spatial scales reflecting their awareness of proximity among actors and the socio-cultural underpinning of their interactions. The cultural underpinning seems to provide an important cornerstone of success in the partner interaction. Keywords - Open Innovation, Culture, Organizational fields. Cluster, Life sciences01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Contrasting the Footloose Company. Social Capital, Organizational Fields and Culture. Special Issue: Findings from the CURE project(Taylor & Francis, 2011) Dörhöfer, Steffen; Minnig, Christoph; Pekruhl, Ulrich; van Reine, Peter01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Leadership 2020 Aktuelle Trends in Führungstheorie und Praxis(WEKA, 2011) Dörhöfer, Steffen; Minnig, Christoph; Mücke, Anja; Pekruhl, Ulrich; Ochsenbein, Guy; Pekruhl, Ulrich; Spaar, Regula04A - Beitrag SammelbandPublikation Change und Gesundheit Gestaltungsfelder und -ansätze. Eine Checkliste für schulische Veränderungsprojekte(2013) Dörhöfer, Steffen; Dorsemagen, Cosima; Krause, Andreas; Pekruhl, Ulrich; Quesel, Carsten; Rindlisbacher, Simone; Swoboda, Noémi05 - Forschungs- oder ArbeitsberichtPublikation Clusters as Geographically Bounded Organizational Fields: The Meaning of Proximity in the Basel Pharmaceutical Industry(World Scholars, 2012) Dörhöfer, Steffen; Minnig, Christoph01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Doing Social Media. Social Media in Lehr- und Lernszenarien der Aus-und Weiterbildung. Einsatzkonzept(09.08.2013) Edinger, Eva-Christina; Reimer, Ricarda T.D.; Klammer, Julia; Konrad, Jonas; Mathez, Judith; Göldi, Susan; Papanikolaou, Maria; Dörhöfer, Steffen; Pimmer, Christoph; Van den Anker, Fred; Zölch, MartinaDie Ergebnisse der Strategischen Initiative (SI) sind im vorliegenden Einsatzkonzept zuhanden der Direktion der FHNW und der AG Aus- und Weiterbildung zusammengefasst. Zunächst wird der Schlüsselbegriff Social Media definiert und die Forschungsmethodik erläutert, wobei Ergebnisse zum Status Quo der Social Media-Nutzung an der FHNW einbezogen werden. Die im Kapitel 2 erläuterten Chancen und Stärken sollen den Entscheid für einen strategischen Einsatz von Social Media an der Hochschule unter Berücksichtigung von Schwächen und Risiken (Kapitel 3) ermöglichen. Das Beispielszenario im Kapitel 4 illustriert die Herangehensweise beim didaktischen Einsatz von Social Media. Kapitel 5 und 6 bieten Handlungsempfehlungen für einen erfolgversprechenden Einsatz von Social Media an der Hochschule.05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht