Institut Integration und Partizipation
Dauerhafte URI für die Sammlunghttps://irf.fhnw.ch/handle/11654/31
Listen
23 Ergebnisse
Ergebnisse nach Hochschule und Institut
Publikation Estrategias y conductas de protección frente al VIH en jóvenes entre 15 y 24 años de edad en Costa Rica(29.09.2013) Granados, Itzel; Gredig, Daniel; Le Breton, Maritza; Solis Lara, Viviana06 - PräsentationPublikation European MSM Internet Survey (EMIS-2017). Länderbericht für die Schweiz(Hochschule für Soziale Arbeit FHNW, 2019) Weber, Patrick; Gredig, Daniel; Lehner, Andreas; Nideröst, Sibylle05 - Forschungs- oder ArbeitsberichtPublikation „Also, es ist ja nicht nur die Arbeit. Alles drumherum auch.“ Eine theoretisch und empirisch hergeleitete Definition von nachhaltiger Arbeitsintegration von Flüchtlingen(Hochschule für Soziale Arbeit FHNW, 2018) Widmer, Lea11 - Studentische ArbeitPublikation Prevalence and predictors of homophobic behavior among high school students in Switzerland(Routledge, 2018) Weber, Patrick; Gredig, Daniel01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Reformuler pour un co-participant malentendant bilingue. Le rôle des signes/gestes(2014) Girard, Simone01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Hearing-impaired adolescents in a regular classroom: on the embodied accomplishment of participation and understanding(Verlag für Gesprächsforschung, 2012) Girard, Simone; Pekarek Doehler, Simona; Egbert, Maria; Deppermann, ArnulfIn schools for adolescents with co-enrollement, students with hearing impairment are instructed together with normal hearing students. To help the students with hearing disability, a teaching assistant is employed. This chapter explores the interactional organization of such a classroom during a phase where one of the hearing impaired students solicits the assistant’s help. The analysis reveals how the student handles two conflicting constraints. On the one hand, he needs to mobilize the assistant’s attention to solve his understanding problem, on the other hand this action needs to be launched in such a way that the ongoing plenary teaching activity can continue simultaneously. Given the difficulties in achieving intersubjectivity under these conditions, the authors recommend that teaching assistants employed to help with integration of hearing impaired students should have sign language competence.04A - Beitrag SammelbandPublikation Making Pre-Exposure Prophylaxis (PrEP) Acceptable. Intention to Use PrEP among Men who have Sex with Men Living in Switzerland in accordance with Current Guidelines and Possible Future Regimes(2017) Hassler, Benedikt; Weber, Patrick; Uggowitzer, Franziska; Gredig, Daniel; Nideröst, Sibylle06 - PräsentationPublikation Akzeptanz der Prä-Expositions-Prophylaxe (PrEP) bei Männern, die Sex mit Männern haben. Einblicke einer Schweizer Fokusgruppenstudie. Poster PW84(2015) Uggowitzer, Franziska; Weber, Patrick; Hassler, Benedikt; Nideröst, Sibylle; Gredig, Daniel06 - PräsentationPublikation The intention to use HIV-pre-exposure prophylaxis (PrEP) among men who have sex with men in Switzerland: testing an extended explanatory model drawing on the unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT)(American Public Health Association, 2018) Nideröst, Sibylle; Gredig, Daniel; Hassler, Benedikt; Uggowitzer, Franziska; Weber, Patrick01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Arbeit ohne Lohn und andere Widersprüche rund um Arbeit(Rotpunktverlag, 2016) Hassler, Benedikt; Studer, Tobias01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »