Institute of Arts and Design Education

Dauerhafte URI für die Sammlunghttps://irf.fhnw.ch/handle/11654/18

Listen

Ergebnisse nach Hochschule und Institut

Gerade angezeigt 1 - 2 von 2
  • Vorschaubild
    Publikation
    Von B nach B
    (20.09.2013) Brefin, Daniel; Florenz, Beate; Etter, Simone
    Abschlusspräsentation des Co-Create Workshops «Bon B nach B». Ausgangspunkt ist die Publikation «Promenade Pittoresque dans l’Evêché de Bâle» von Rodolphe Hentzy. In 14 Briefen beschreibt er einen Spaziergang von Basel nach Biel unmittelbar nach der französischen Revolution. Mit den Worten Hentzys: «Zu Fuss, Beobachter der Natur! Dies ist die richtige Art zu sehen und sich fortzubewegen» gehen wir 3 Tage, jeweils ca. 15 - 25 km, seiner damaligen Route nach. Der Spaziergang – seines nostalgischen Tenors entledigt – dient zugleich als Werkzeug und als Ort der Aktion und Vermittlung, sowie als Experimentierfeld für performative Praxis. Workshopleitung: Simone Etter, Daniel Brefin, Beate Florenz. Teilnehmende: 20 BA-Studierende der Hochschule für Gestaltung und Kunst FHNW Basel
    06 - Präsentation
  • Vorschaubild
    Publikation
    Grenzgang. When Promenadology Meets Library
    (Springer, 04/2018) Lurk, Tabea; Schwander, Markus; Brefin, Daniel; Florenz, Beate; Münster, Sander; Friedrichs, Kristina; Niebling, Florian; Seidel-Grzesińska, Agnieszka
    The text describes specific aspects of the documentation of the research project "Grenzgang" in the integrated catalogue of the media library of the Acad-emy of Art and Design (FHNW HGK). "Grenzgang – Artistic Investigations on Perception and Communication of Space in a Trinational Border Area" – is anchored geographically in Basel and the surrounding region, while its method can be located between artistic research and promenadology. References to research results from various project phases are documented with diverse analogue and digital media in the media library’s integrated catalogue. This catalogue attempts to display such artistic works in their hetero-geneity and variety and to make them accessible for research alongside other more classic library resources. The contribution submitted here elucidates typical challenges which can occur on the threshold of the catalogue/archive in the aftermath of complex artistic research projects. Specifically, the ques-tion arises of what happens when an active investigation like “walking” en-counters an apparently static collection facility like the media library.
    04B - Beitrag Konferenzschrift