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Publikation Branding the nation. Swiss multilingualism and the promotional capitalization on national history under late capitalism(John Benjamins, 2016) Del Percio, AlfonsoThis paper discusses how Switzerland is branded by the Swiss state under late capitalism. Drawing on discursive data collected in the framework of a research project investigating the international promotion of Switzerland, I particularly focus on how multilingualism and cultural diversity are constructed by the Swiss government as a capital belonging to Switzerland and its history and on how and why this imagined historical capital is reframed in promotional terms. In doing so, I question the function of the historicity of Swiss multilingualism and cultural diversity in nation branding practices and analyze the logics causing specific tokens of multilingualism and cultural diversity to emerge as desirable promotional features. Finally, I research how the promotional investment in Swiss multilingualism and cultural diversity affects the status and value of its historical capital and how this has consequences for what can be said (or not) about Switzerland and its history.01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Cluster la Vista? Crisis and Response in East Germany's Silicon Saxony(2009) Kiese, Matthias01B - Beitrag in Magazin oder ZeitungPublikation 99 - SonstigesPublikation Gefragte Online-Marketing-Kompetenz(Elsevier, 23.12.2011) Meier-Biedermann, Claudia01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Nutzenorientiertes Pricing erfolgreich einführen(Engeli, 01.04.2013) Helbling, Thomas01B - Beitrag in Magazin oder ZeitungPublikation Robustification of the Quintile Share Ratio(26.06.2009) Hulliger, Beat; Schoch, Tobias06 - PräsentationPublikation Menschlich-soziale Unternehmensführung: Strategischer Vorteil von KMU?(Luchterhand, 2008) Lombriser, Roman; Wunderer, RolfDie Diskussion zur Corporate Governance ist in vollem Gange, allerdings fokussiert sie nur auf die Interessen der Shareholder. Die sozialen und personellen Aspekte einer guten Unternehmensführung stehen dabei im Abseits. Dieses Ungleichgewicht will das Buch mindern. 48 Expertinnen und Experten aus der Unternehmens- und Beratungspraxis sowie aus Forschung und Lehre äußern sich dazu in bewusst knapp gehaltenen Statements konstruktiv-kritisch und zeigen Lösungswege wie -mittel auf.04A - Beitrag SammelbandPublikation Der Entwicklungsstaat als lernender Akteur: Clusterpolitik in Singapur aus evolutionärer Perspektive(04.07.2009) Kiese, Matthias; Gerling, Max06 - PräsentationPublikation Outliers and Influential Observations in Establishment Surveys(2007) Hulliger, Beat06 - Präsentation