Hochschule für Wirtschaft FHNW

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Bereich: Suchergebnisse

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  • Publikation
    Corporate Volunteering in der Schweiz - die Beteiligten und ihre Sichtweisen
    (Seismo, 2014) Schilling, Axel Reinhard; Freiermuth, Karin; Wehner, Theo; Gentile, Gian-Claudio
    Es werden die Sichtweisen der unterschiedlichen Beteiligten an Corporate Volunteering- Aktivititäten beschrieben und deren Auswirkungen eingeschätzt.
    04A - Beitrag Sammelband
  • Publikation
    Engagierte Zugewanderte
    (AvenirSocial, 01/2021) Freiermuth, Karin
    Formelle Freiwilligenarbeit kann die soziale und berufliche Integration von Zugewanderten entscheidend unterstützen. Sie hat aber auch für die Aufnahmegesellschaft einen Mehrwert.
    01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
  • Publikation
    Open Educational Resources
    (Springer Gabler, 2017) Bendel, Oliver
    Open Educational Resources (OER) sind Bildungsmaterialien jeglicher Art und in jedem Medium, die unter einer offenen Lizenz (etwa Creative Commons oder GNU General Public License) veröffentlicht werden. Diese ermöglicht den kostenlosen (mehrheitlich insgesamt bedingungslosen) Zugang sowie die kostenlose Nutzung, Bearbeitung und Weiterverbreitung durch andere Personen und Gruppen ohne oder mit geringfügigen Einschränkungen.
    04A - Beitrag Sammelband
  • Publikation
    Qualitätssicherung
    (Oldenbourg, 2012) Linder, Ute; Haake, Jörg; Schwabe, Gerhard; Wessner, Martin
    Der Beitrag beschreibt Ansätze zur Qualitätsentwicklung und Qualitätssicherung von Bildungsangeboten, in deren Verlauf Lehrende und Lernende gemeinsam netzbasiert kommunizieren und arbeiten. Es werden zwei Ansätze präsentiert, "Qualitätsmanagement" und "Evaluation", deren Kombination eine Optimierung sowohl einzelner Lernangebote als auch des komplexen Arbeitsprozesses ermöglicht, in dessen Verlauf Lernangebote entstehen.
    04A - Beitrag Sammelband
  • Publikation
    Accreditation Of An International Bachelor Program Spanning Three Countries
    (10.03.2016) Pülz, Michael; Clute, Ronald C.
    The paper describes the rather complex accreditation requirements of a tri-national Bachelor of Science program called International Business Management. The program is an integrated co-operation between three European universities in France, Germany and Switzerland and has been successfully operating for 16 years. Students are recruited from all three partner universities and form an integrated, international learning group that moves between the three partner-universities during the course of the degree program. The language of tuition changes from semester to semester: French in France, German in Germany and English in Switzerland. In addition many students take language courses in Spanish and Chinese. During the lecture-free periods, students have to find internships in companies and organizations – in their home region and across the world. They have to work in such internships for at least 48 weeks over the course of the program. At the end of their studies students receive three separate bachelor degrees from the three participating institutions, plus a certificate from the Université franco-allemande. Equipped with this unique international education, most graduates start their careers in multinational companies, NGOs or internationally oriented SMEs – often continuing their education with a master’s degree at a variety of universities and again – around the globe. The paper provides insights into the history of the program, the challenge of management across borders, the selection process and student population, and the content and structure of the program. It describes the accreditation requirements faced by the program, which stem not only from the country-specific accreditation processes (three of them) plus the accreditation by the Université franco-allemande, but in addition from a recently initiated AACSB-accreditation project at one of the partner universities (FHNW, represented by the author). Since the partners in France and Germany are not in the process of acquiring AACSB-accreditation, this represents a particular challenge to this program. It appears that similar examples are rare. The paper thus discusses the current situation regarding the accreditation project, the unique challenges to be faced, the strategy to deal with these challenges, and an outlook towards the steps ahead.
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Corporate Volunteering aus der Perspektive schweizerischer NPO
    (Springer Gabler, 2012) Schilling, Axel Reinhard; Samuel, Olga; Wehner, Theo; Wehner, Theo; Gentile, Gian-Claudio
    Aufgrund einer empirischen Untersuchung werden Sichtweisen von Schweizer NPO auf die Bedeutung von Corporate Volunteering-Aktivitäten diskutiert.
    04A - Beitrag Sammelband
  • Publikation
    Die Tretmühlen des Glücks. Wie Glück, Arbeit und Einkommen zusammenhängen
    (transcript, 2012) Binswanger, Mathias; Kaudelka, Karin; Kilger, Gerhard
    04A - Beitrag Sammelband
  • Publikation
    Immer mehr aber immer unsinnigere Publikationen
    (Universität Klagenfurt, 2013) Binswanger, Mathias; Heintel, Peter
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Excellence by Nonsense: The Competition for Publications in Modern Science
    (Springer, 2013) Binswanger, Mathias; Bartling, Sönke; Friesike, Sascha
    04A - Beitrag Sammelband
  • Publikation
    Diversity an der FHNW. Eine Dokumentation
    (08/2015) Künzi, Sabine; Berger, Natalie
    10 - Elektronische-/ Webpublikation