Mayland, Camille
Lade...
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Mayland
Vorname
Camille
Name
Mayland, Camille
11 Ergebnisse
Suchergebnisse
Gerade angezeigt 1 - 10 von 11
- PublikationModifying biased teacher expectations in mathematics and German. A teacher intervention study(Elsevier, 06.04.2021) Neuenschwander, Markus; Mayland, Camille; Niederbacher, Edith; Garrote, Ariana [in: Learning and Individual Differences]Students’ migration backgrounds and low socioeconomic status can bias teacher expectations of student achievement in mathematics and German. The main goal of this intervention study was to inform, raise awareness, and provide opportunities to implement behaviors to modify primary school teachers’ biased achievement expectations. Before and after the implementation of the teacher training, data were collected using teacher, student, and parent questionnaires and student achievement tests in mathematics and German. Regression analyses using a sample of 860 students from Grades 4 to 6 from 75 classes showed that students’ migration backgrounds and socioeconomic status biased teacher expectations for pretests in mathematics and German. After the intervention, expectations in mathematics were unbiased by students’ migration background among teachers in the test group, in contrast to the control group. This study provides evidence for strategies to modify biased teacher expectations through teacher training.01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationHerkunftsbedingte Erfolgsattributionen von Lehrpersonen: eine theoretische Grundlage für faires Feedback in der Primarschule(29.11.2019) Niederbacher, Edith; Neuenschwander, Markus; Mayland, Camille06 - Präsentation
- PublikationZum Einfluss von Erfolgsattributionen und Leistungserwartungen von Lehrpersonen auf die Leistungen von Schülerinnen und Schülern(27.06.2019) Mayland, Camille; Niederbacher, Edith; Neuenschwander, Markus06 - Präsentation
- PublikationWie Lehrpersonenerwartungen die Leistungen und Anstrengungsbereitschaft in Deutsch und Mathematik sowie Störverhalten beeinflussen(26.02.2019) Mayland, Camille; Neuenschwander, Markus; Niederbacher, Edith; Bölsterli, Janine06 - Präsentation
- PublikationWie Erwartungen von Grundschullehrpersonen Leistungen, Anstrengungsbereitschaft und Störverhalten im Unterricht beeinflussen(26.02.2019) Niederbacher, Edith; Neuenschwander, Markus; Mayland, Camille; Bölsterli, Janine06 - Präsentation
- PublikationModifikation von stereotypen Lehrpersonenerwartungen - eine Interventionsstudie(26.02.2019) Neuenschwander, Markus; Bölsterli, Janine; Mayland, Camille; Niederbacher, Edith06 - Präsentation
- PublikationWie faire Beurteilung möglich ist(Dachverband Lehrerinnen und Lehrer Schweiz LCH, 12/2018) Neuenschwander, Markus; Mayland, Camille; Niederbacher, Edith [in: Bildung Schweiz]01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
- PublikationHerausforderungen einer gerechten Leistungsbeurteilung in der Schule(11.09.2018) Neuenschwander, Markus; Bölsterli, Janine; Mayland, Camille06 - Präsentation
- PublikationBildungserfolg trotz Bildungsferne(Aargauischer Lehrerinnen- und Lehrerverband (alv), 2018) Mayland, Camille; Neuenschwander, Markus [in: Schulblatt Aargau/Solothurn]01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
- PublikationMehr Chancengerechtigkeit durch SCALA(Aargauischer Lehrerinnen- und Lehrerverband (alv), 2018) Mayland, Camille; Bölsterli, Janine; Niederbacher, Edith; Neuenschwander, Markus [in: Schulblatt Aargau/Solothurn]01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung