Dettling, Walter

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Dettling
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Walter
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Dettling, Walter

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  • Publikation
    Fallstudie Migros-Genossenschafts-Bund: Ersatzteilmanagement
    (Hanser, 2002) Leimstoll, Uwe; Schubert, Petra; Wölfle, Ralf; Dettling, Walter [in: Procurement im E-Business: Einkaufs- und Verkaufsprozesse elektronisch optimieren]
    Migros, das grösste Detailhandelsunternehmen der Schweiz, bietet seinen Kunden einen umfassenden Kundendienst an. Die Fallstudie beschreibt die Organisation des Beschaffungsprozesses für Ersatzteile vom Lieferanten bis zum Endkunden. Dieser Prozess wird durch den Beschaffungsdienstleister M-Service mit Hilfe von integrierten Informationssystemen geführt. Besonderes Augenmerk wird einem elektronischen Multilieferantenkatalog geschenkt, der die Effizienz und die Effektivität der Ersatzteilbeschaffung deutlich erhöht.
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Extended Web Assessment Method (EWAM) - Evaluation Of E-Commerce Applications From The Customer's Viewpoint
    (2002) Schubert, Petra; Dettling, Walter [in: Proceedings of the 35th HICSS Conference]
    The paper presents and applies the Extended Web Assessment Method (EWAM) an evaluation tool which has been specifically created for the assessment of e-commerce applications. EWAM builds on the Web Assessment Method developed at the University of St. Gallen, Switzerland [Schubert/Selz 1999] and integrates findings from the Technology Acceptance Model [Davis 1985] and several alternative approaches. It defines an evaluation grid including a set of criteria to appraise the quality and success of existing e-commerce applications. The focus lies on consumer perspectives and the specific features of the Internet as medium. Using the EWAM tool, an analysis of eight commercial Web sites in two different business sectors ? consumer goods and e-banking ? was performed. The findings show that most of the Web sites assessed do still not fully meet user expectations. Consumer goods are a local business.
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Fallstudie Nordostschweizerische Kraftwerke - NOK
    (Hanser, 2002) Tanner, Christian; Schubert, Petra; Wölfle, Ralf; Dettling, Walter [in: Procurement im E-Business: Einkaufs- und Verkaufsprozesse elektronisch optimieren]
    Die Nordostschweizerischen Kraftwerke versorgen gemeinsam mit den Kantonswerken und gegen 500 Endverteilern über 2.3 Millionen Bewohner mit Strom. Im Hinblick auf die bevorstehende Energiemarktliberalisierung werden Optimierungspotenziale konsequent genutzt und neue Kooperationsformen angestrebt. Die im Geschäftsbereich Kernenergie eingesetzte elektronische Einkaufslösung im ASP-Modell (Application Service Providing) optimiert die Prozesse bei der Beschaffung von C-Teilen. Ein pragmatisches Vorgehen, vielfältige Ausbauoptionen und minimale Investitionskosten für eine professionelle, benutzerfreundliche Anwendung zeichnen diese Lösung aus.
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Web site evaluation: Do Web applications meet user expectations? Music, consumer goods and e-banking on the test bed
    (2001) Schubert, Petra; Dettling, Walter [in: Proceedings of the 14th International Bled Electronic Commerce Conference]
    The paper presents an analysis of twelve commercial Web sites in three different business sectors: music, consumer goods, and e-banking. The Web sites were assessed using the Extended Web Assessment Method, an evaluation tool which has been specifically created for the assessment of e-commerce applications. The findings show that most Web sites are far from fully meeting user expectations. Interestingly, the lessons learned are quite different for each sector. Music selling Web sites should have an easy job in meeting customer requirements because they can deliver their products directly over the Internet. Nevertheless, the download of mp3 files from US-based companies onto a Swiss computer seemed to be a big problem. Consumer goods are a local business. Despite of this possible disadvantage they showed the best performance in satisfying their customers. E-banking applications do not present differentiated features, one can seemingly be replaced by the other with no problem.
    04B - Beitrag Konferenzschrift