Cslovjecsek, Markus
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Vorname
Name
Suchergebnisse
Exploring computational music thinking in a workshop setting with primary and secondary school children
2017-08, Hug, Daniel, Petralito, Serge, Hauser, Sarah, Lamprou, Anna, Repenning, Alexander, Bertschinger, Didier, Stüber, Nadine, Cslovjecsek, Markus, Petralito, Serge
Motivated by the essential role of music in children’s lives, the potential of sound as sensory modality, and the importance of teaching Computational Thinking, there is great pedagogical potential in the integration of musical and computational thinking into “Computational Music Thinking”. In this paper we report a pilot study exploring research and design approaches in creating learning environments and tools, which stimulate the interest of children and adolescents for both computer science and music in a sustainable way in the context of creative, self-guided activities. For the purposes of the study, two online tools, AgentCubes online, a 3D game design environment, and Ludosonica, an interactive music composition and performance system, were employed in a series of workshops designed for primary and secondary school children. Results from the study generally con rm the pedagogical potential of Computational Music Thinking and point toward promising future research directions.
Alle müssen wollen - musikalische Aktivität im Klassenunterricht als Herausforderung und Chance
2009, Cslovjecsek, Markus, Grunder, Hans-Ulrich, Gut, Adolf
Lernaufgaben im Musikunterricht
2012-02-01T00:00:00Z, Noppeney, Gabriele, Imthurn, Gabriel, Cslovjecsek, Markus, Keller, Stefan, Bender, Ute
Ziel der vorliegenden Überlegungen ist es, anhand von zwei Beispielen aufzuzeigen, weshalb es sinnvoll ist, problemfokussierende Lernaufgaben zur Erarbeitung eines Unterrichtsgegenstandes im Musikunterricht einzusetzen. Darüber hinaus soll dargelegt werden, wie Lerngruppen an die selbständige Lösung von komplexen musikbezogenen Lernaufgaben herangeführt werden können und was entsprechend bei de Konzeption berücksichtigt werden muss.
How Children Teach us to Teach Math: Impulses for Creative Sound in Math's Classrooms
2010, Cslovjecsek, Markus