Hell, Benedikt

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Hell
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Benedikt
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Hell, Benedikt

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Publikation

was-studiere-ich.de und das Berufswahltraining BEST: Vernetzte Instrumente als Schlüssel für eine erfolgreiche Studienorientierung

2019, Hell, Benedikt, Pässler, Katja, Leitner, Ulrike

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Publikation

New developments in the assessment of vocational interests and implications for research and practice: an editorial for the special issue

2016, Hell, Benedikt

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Publikation

Unterschätzung der Studienleistungen von Frauen durch Studierfähigkeitstests: Erklärbar durch Persönlichkeitseigenschaften?

2015, Fischer, Franziska, Schult, Johannes, Hell, Benedikt

Für zwei deutsche Studierfähigkeitstests wird untersucht, ob diese die Studienleistungen von Frauen unterschätzen und wenn ja, ob dieser Befund mit geschlechts-spezifischen Persönlichkeitseigenschaften zusammenhängt. Die Datenbasis liefern 356 Studienanfänger in Wirtschaftswissenschaften und 269 Studienanfänger in Naturwissenschaften. Neben den Noten des ersten Studienjahrs werden die Leistungen im Studierfähigkeitstest, der Abiturerfolg sowie die Leistungsmotivation, die Selbstdisziplin und die Allgemeine Selbstwirksamkeit der Studienanfänger erhoben. Im Ergebnis unterschätzen die eingesetzten fachspezifischen Studierfähigkeitstests die Studienleistungen von Frauen deutlich, insbesondere im oberen Leistungsbereich. Demgegenüber unterschätzt die Abiturnote die Studienleistungen von Männern im obersten Leistungsbereich. Studierfähigkeitstest und Abiturerfolg zusammen liefern sowohl die valideste Vorhersage als auch die geringste geschlechtsspezifische Über- bzw. Unterschätzung. Facetten der Leistungsmotivation und Selbstdisziplin können die Unterschätzung von Frauen durch die Studierfähigkeitstests teilweise erklären, wohingegen die Allgemeine Selbstwirksamkeit keinen Einfluss auf die Unterschätzung der Studienleistungen durch Studierfähigkeitstests hat.

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Multidimensional Item Response Theory Models in Vocational Interest Measurement: An Illustration Using the AIST-R

2014, Wetzel, Elisabeth, Hell, Benedikt

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Openness and postsecondary academic performance: A meta-analysis of facet-, aspect-, and dimension-level correlations

2018, Gatzka, Thomas, Hell, Benedikt

Openness to experience has often been linked to academic achievement because it subsumes traits such as curiosity, open-mindedness, thoughtfulness, and intellectuality. However, recent meta-analyses have reported rather small true correlation estimates. In this article, we first provide a comprehensive rationale for a relationship between openness and academic performance with a distinct focus on specific components of openness (i.e., facets and aspects). We then extend prior research by presenting our own meta-analysis (k = 28, N = 5,861) on the relationship between 6 openness facets and postsecondary academic performance. Furthermore, we report results from meta-analytic structural equation modeling (k = 19, N = 3,627) that describe the effects of 2 openness aspects, which form an intermediate construct-level between dimension and facets, on academic achievement. Finally, we investigate 2 possible moderators in a dimension-level meta-analysis (k = 149, N = 50,449). Overall, our findings suggest that (a) only 2 openness facets are positive predictors of academic performance, (b) the 2 openness aspects have contrary effects on academic achievement, and (c) the correlation between openness and academic performance is moderated by openness scales and academic majors. We conclude that the true potential of openness for predicting academic performance is concealed within the heterogeneity of the construct and discuss according perspectives for future research.

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Publikation

Weit reichende Unterschiede: Welche Studien- und Berufsinteressen haben Frauen und Männer?

2016, Hell, Benedikt

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Publikation

Interests and intelligence: A meta-analysis

2015, Pässler, Katja, Beinicke, Andrea, Hell, Benedikt

The purpose of this article is to examine the nature and magnitude of the relationship between cognitive abilities and vocational interests — two important measures of individual differences. Our meta-analysis of 27 studies with 29 independent samples and an overall sample size of 55,297 participants demonstrated meaningful relations between cognitive abilities and vocational interests. Meta-analytic coefficients ranged from −0.29 to 0.47; their strength and direction were comparable for females and males. Furthermore, we established both age and birth cohort as moderators of the relation between interests and cognitive abilities. Limitations and implications for future research are discussed.

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Publikation

Tests of Scholastic Aptitude Cover Reasoning Facets Sufficiently

2016, Schult, Johannes, Fischer, Franziska, Hell, Benedikt

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Publikation

Psychometric evaluation of the Italian adaptation of the test of inferential and creative thinking

2016, Faraci, Palmira, Hell, Benedikt, Schuler, Heinz

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Publikation

Does gender-specific differential item functioning affect the structure in vocational interest inventories?

2014, Beinicke, Andrea, Pässler, Katja, Hell, Benedikt