Vollmer, Albert
Lade...
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Vollmer
Vorname
Albert
Name
Vollmer, Albert
4 Ergebnisse
Suchergebnisse
Gerade angezeigt 1 - 4 von 4
- PublikationTeams an Fachhochschulen und Pädagogische Hochschulen – ein Ort der Kompetenzentwicklung?(28.06.2024) Kocher, Mirjam; Stucki-Sabeti, Shiva; Vollmer, Albert; Zellweger, Franziska; Eckhardt, Christine; Strauss, Nina-Cathrin; Haldemann, Rea; Sender, Anna; Merz, Nora; Rack, Oliver06 - Präsentation
- PublikationThe relationships between team process variables and conflict types - a systematic review(09.07.2023) Merz, Nora; Vollmer, Albert; Rack, OliverThe increasing use of teams within organizational contexts has led to a significant stream of literature examining the impact and consequences of intra-group conflicts on team outcomes. The purpose of this review is to identify and analyze process factors and emergent states in conflict research in terms of their impact on the relationship between conflict types (task, relationship, process and interest-based) and team effectiveness. A systematic literature search was conducted resulting in 182 articles included in the second screening. The preliminary results indicate different process factors and emergent states like conflict management styles and team cohesion. The results of the review give an overview of the process variables in conflicts and can be used to identify key factors for managing conflicts within teams. Furthermore, it can guide the development of interventions and training programs.06 - Präsentation
- PublikationTeams als Lernorte für die Entwicklung des doppelten Kompetenzprofils (DKP)(13.09.2022) Vollmer, Albert; Kocher, Mirjam; Eckhardt, Christine; Zellweger, Franziska; Stucki-Sabeti, Shiva; Haldemann, Rea; Sender, Anna; Merz, Nora; Rack, OliverDer Kongressbeitrag fokussiert die Kompetenzentwicklung von wissenschaftlichem Personal im Rahmen von Teamarbeit «on the job» an Pädagogischen Hochschulen und Fachhochschulen. Die Grundlage bildet das von Swissuniversities geförderte Projekt «Teams als Lernorte zur Förderung des doppelten Kompetenzprofils» (7/2021-12/2024). Bislang wurde die Kompetenzentwicklung FHs/PHs aus individueller Perspektive betrachtet, dieser Beitrag stellt jedoch die Weiterentwicklung von Kompetenzprofilen auf Teamebene ins Zentrum. Präsentiert wurden erste Ergebnisse einer quantitativen Fragebogenerhebung, und einer qualitativen Inhaltsanalyse von Interviews des Projektes.06 - Präsentation