Mal dich in den Flow
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2024
Typ of student thesis
Master
Course of study
Master of Arts FHNW in Arts and Design Education/Teaching Diploma for Secondary Schools
Collections
Type
11 - Student thesis
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW
Place of publication / Event location
Basel
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
In dieser Arbeit wird untersucht und festgestellt, dass das Musikhören beim Malen und Zeichnen eine flow-fördernde Wirkung hat und dass dadurch insbesondere die Inspiration verstärkt werden kann. Das tiefe Eintauchen in den Arbeitsprozess während des Flow-Zustands hat viele positive Auswirkungen auf die Konzentration, die Befindlichkeit, die Motivation, die Leistung und schliesslich auch auf die künstlerische Arbeit.
Keywords
Flow, Musik, Inspiration, Malen, Zeichnen
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Review
Open access category
License
Citation
Tognina, L. M. (2024). Mal dich in den Flow [Hochschule für Gestaltung und Kunst Basel FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/50367