Experimentelles Arbeiten in der Mathematik - ein Brückenschlag zur Naturwissenschaft mit Blick auf Peirce, Pólya und Medawar
No Thumbnail Available
Authors
Leuders, Timo
Author (Corporation)
Publication date
2012
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Experimentieren im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht. Schüler lernen wissenschaftlich denken und arbeiten
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
75-88
Patent number
Publisher / Publishing institution
Waxmann
Place of publication / Event location
Münster
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
500 - Naturwissenschaften und Mathematik
500 - Naturwissenschaften und Mathematik
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-8309-2687-0
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
LEUDERS, Timo und Kathleen PHILIPP, 2012. Experimentelles Arbeiten in der Mathematik - ein Brückenschlag zur Naturwissenschaft mit Blick auf Peirce, Pólya und Medawar. In: Werner RIESS, Markus WIRTZ, Bärbel BARZEL und Andreas SCHULZ (Hrsg.), Experimentieren im mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterricht. Schüler lernen wissenschaftlich denken und arbeiten. Münster: Waxmann. S. 75–88. ISBN 978-3-8309-2687-0. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/25133