Beobachten in Basel Pädagogische und psychologische Praxis in den Basler Beobachtungsklassen 1930–1950

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2019
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Fritsche, Bettina
Rabenstein, Kerstin
Scholz, Joachim
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Transformationen von Schule, Unterricht und Profession. Erträge praxistheoretischer Forschung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
213–227
Patent number
Publisher / Publishing institution
VS Verlag für Sozialwissenschaften
Place of publication / Event location
Wiesbaden
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
900 - Geschichte
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-658-21927-7
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
BÜHLER, Patrick, 2019. Beobachten in Basel Pädagogische und psychologische Praxis in den Basler Beobachtungsklassen 1930–1950. In: Kathrin BERDELMANN, Bettina FRITSCHE, Kerstin RABENSTEIN und Joachim SCHOLZ (Hrsg.), Transformationen von Schule, Unterricht und Profession. Erträge praxistheoretischer Forschung. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. S. 213–227. ISBN 978-3-658-21927-7. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-1589