Creating a bridge between theory an practice: Working with key situations
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2012
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
European Journal of Social Education
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
22/23
Seiten / Dauer
60-78
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
EUSER
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This paper describes an innovative approach to integrating theory and practice. Using a
co-constructivist perspective, which integrates aspects of Wenger’s (1998) Social Theory
of Learning such as communities of practice and other reflective practice approaches the
authors develop a model of working with key situations. It enables the integration of theory
and practice in education and continuing professional development and is based on the
understanding that we are used to learning from each other’s narratives as a basic human
way to pass on knowledge. The learner is guided through a process of reflection, which
facilitates the sharing of knowledge across boundaries of Higher Education and practice.
It involves theoretical, practical and ethical knowledge which is linked to narratives of situations.
These are then assessed on the basis of professional quality standards. Thus,
possible best practice, including possible alternative ways to act are developed.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
360 - Soziale Probleme, Sozialdienste, Versicherungen
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2312-8429
2411-9563
2411-9563
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
KUNZ, Regula, Eva TOV und Adrian STÄMPFLI, 2012. Creating a bridge between theory an practice: Working with key situations. European Journal of Social Education. 2012. Nr. 22/23, S. 60–78. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/22751