Bewegung und Bewegungsförderung von Mädchen beim Schulübergang. Quantitative Daten zur körperlich-sportlichen Aktivität von Mädchen im Übergang von der Kita in die 1. Klasse
Loading...
Author (Corporation)
Publication date
03.2025
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Betrifft Mädchen
Special issue
Geschlecht, frühe Bildung
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
38
Issue / Number
1
Pages / Duration
52-54
Patent number
Publisher / Publishing institution
Beltz Juventa
Place of publication / Event location
Basel
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Der Beitrag stellt zentrale Befunde zur Veränderung der körperlich-sportlichen Aktivität von Mädchen, welche sich im Übergang vom Kindergarten in die 1. Klasse befinden, vor.
Keywords
Mädchen, Bewegungsaktivität, Transition Kindergarten-Primarschule
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1438-5295
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Closed
License
Citation
Gramespacher, E., & Adler, K. (2025). Bewegung und Bewegungsförderung von Mädchen beim Schulübergang. Quantitative Daten zur körperlich-sportlichen Aktivität von Mädchen im Übergang von der Kita in die 1. Klasse. Betrifft Mädchen, 38(1), 52–54. https://doi.org/10.3262/BEM2501052